KLUBBEN

Grundad 1973.

Tunabergs Högfjälls- och Klätterklubb bildades den 12 Maj 1973 och har som målsättning att arbeta för att främja klättring och högfjällsport för dess medlemmar samt ge medlemmarna och andra intresserade möjligheter till utövande av sådan sport och till kamratlig samvaro. Klubben är ansluten till Svenska Klätterförbundet och har sin verksamhet i Nyköping, Södermanland. Vi har för närvarande omkring 65 medlemmar. ​

Verksamhet

Klubben sköter om Simonsberget, Bistaberget, Bjurviksberget och Kungstorpsberget. Vi ser till att lägerplatsen vid Simonsberget är beboelig liksom att utedasset är snyggt och användbart. Vi har dialog med länsstyrelsen angående Simonsbergets Naturreservat samt med markägare.

Vi anordnar också den traditionsenliga klätterträffen Tunabergsträffen varje höst.

Klubben anordnar ingen utbildnings- eller prova på-verksamhet. Där rekommenderar vi Nyköpings klätterklubb

Styrelsen

Klubbens har en styrelse bestående av fyra ledamöter. Christer Åstrand, ordförande, Linda Sandgren, vice ordförande, Melissa Gubril, kassör och Staffan Ericsson, sekreterare.

Styrelsen